• Blikverruimers Academie 2018-2019

[SOLLICITEREN KAN TUSSEN 1 EN 31 MEI]

De Blikverruimers Academie bereidt jonge talenten voor om de toezichthouders van morgen te worden. Door jou inhoudelijk op te leiden, in contact te brengen met ervaren toezichthouders en - waar mogelijk - als trainee deel uit te laten maken van een Raad van Toezicht of Commissarissen (RvT / RvC), stomen wij je klaar voor een carrière als jonge toezichthouder.

Het onderwijsprogramma zal net als afgelopen jaar bestaan uit zes opleidingsdagen en een afsluitend event. We verwachten dat je zelf, samen met ons, actief op zoek gaat naar een traineeplek binnen een RvT of RvC.

Deelname aan de Blikverruimers Academie kost € 968,- (incl. btw) voor deelnemers die de deelnamekosten zelf betalen en € 1452,- (incl. btw) voor deelnemers waarvan de werkgever de deelnamekosten betaalt. De bijdrage dient voor de start van het programma door ons ontvangen te zijn.

Solliciteren kan van 1 t/m 31 mei. Als je besluit te solliciteren voor de Blikverruimers Academie, dan wordt de link naar de videopitch en je cv gedeeld met de bestuursleden van onze organisatie die betrokken zijn bij het sollicitatieproces. Door te solliciteren, geef je toestemming dat we jouw documenten bewaren gedurende de tijd van het sollicitatieproces.

• Blikverruimers Deelnemerprofiel

3-10 jaar werkervaring

We vinden het belangrijk dat deelnemers al enige organisatiesensitiviteit hebben ontwikkeld en tegelijkertijd over een verfrissende blik beschikken.

Aantoonbaar intra- of entrepreneurstalent

Verandering realiseer je door te doen. We zijn daarom op zoek naar deelnemers die buiten hun reguliere werkzaamheden om actief zijn in bijvoorbeeld commissies, besturen, (vrijwilligers)netwerken of betrokken zijn bij een start-up.

Aantoonbare maatschappelijke betrokkenheid

Toezichthouders vervullen een belangrijke maatschappelijke functie. We vinden het dan ook belangrijk dat onze Blikverruimers écht het verschil maken in de maatschappij en intrinsiek gemotiveerd zijn om de wereld een stukje beter te maken.

Hoog reflectief vermogen

De leercurve die Blikverruimers je biedt is steil. Om deze curve te realiseren is het van belang dat je (zelfstandig) kunt reflecteren op je eigen doen en laten.

Creatief en vernieuwend

Ervaring zit er genoeg in RvT's en RvC's. De toegevoegde waarde van jonge talenten zit in het stellen van (creatieve) vragen en het bieden van ervaring met (o.a.) nieuwe technologieën om zo tot nieuwe inzichten te komen.

• Selectieproces Blikverruimers Academie 2018-2019

Ronde 1: cv-selectie & videopitch

1 mei t/m 31 mei

Op basis van ingezonden cv's en videopitches bepalen we welke jonge talenten we uitnodigen voor de gespreksronde. In de videopitch krijg je één minuut om de vraag 'wat maakt jou dé toezichthouder van morgen' te beantwoorden. Na één minuut zetten we de pitch stop, so be sharp!

Let op: Stuur uiterlijk 31 mei 2018 jouw cv en videopitch naar Recruitment@StichtingBlikverruimers.nl. De videopitch ontvangen we graag via een YouTube-link. Als je de video upload op YouTube zorg dan dat de link op verborgen staat en niet op privé. Alleen als je de link op verborgen zet, kunnen wij de pitch bekijken.

Selectie sollicitanten voor de gespreksronde

1 juni t/m 9 juni

Gedurende deze periode maken wij een selectie van kandidaten die doorgaan naar de gespreksronde. Uiterlijk 9 juni krijg je te horen of je een uitnodiging voor een gesprek ontvangt.

Ronde 2: Selectiegesprekken

10 juni t/m 18 juli

In de gespreksronde gaan we hoofdzakelijk in op waarom jij de toezichthouder van morgen bent en kijken we naar de cultural fit tussen jou en Blikverruimers. Het gesprek voer je met één van de bestuursleden van Blikverruimers.

Let op: We streven ernaar zo veel mogelijk gesprekken plaats te laten vinden op zaterdag 16 of 23 juni - hou hier rekening mee. De overige selectiegesprekken zullen hoofdzakelijk in de avonduren en weekenden gevoerd worden in de regio's Utrecht, Rotterdam en Amsterdam.

Bekendmaking Blikverruimers 2018-2019

Op basis van de gesprekken zullen 20 Blikverruimers geselecteerd worden voor deelname aan de Blikverruimers Academie 2018-2019. Uiterlijk 29 juli maken we de uiteindelijke selectie bekend.

• "Goed en toekomstbestendig toezicht heeft baat bij een frisse blik en diversiteit in alle vormen en maten. Daaraan wil ik graag bijdragen"

- Kim Raaijmakers , deelnemer 2017-2018